Oamenii de știință adună ADN din rîuri pentru a găsi specii de animale pe cale de dispariție

17 mar. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

ADN-ul din rîuri va contribui la găsirea speciilor pe cale de dispariție ale animalelor.

Noua tehnică de analiză a apei va permite oamenilor de știință să identifice "o întreagă comunitate de mamifere", inclusiv speciile ale căror populații sînt greu de controlat prin alte metode.

Conform estimărilor ONU, pînă în 2050, pe Pămînt vor dispărea aproape 1 milion de specii de animale, inclusiv un număr mare de insecte. Deja acum 75% din uscat, 40% din ocean și 50% din apele fluviale "demonstrează degradarea din cauza activității umane".

Autorii studiului notează că analiza ADN-ului mediului înconjurător (eDNA) va permite o extindere puternică a listei de instrumente pentru monitorizare.

Ca o verificare a ipotezei sale, cercetătorii au colectat apă și depuneri din pîrăuri și rîuri din Scoția și Anglia. Ei au descoperit ADN-ul a mai mult de 20 de specii de mamifere sălbatice și au comparat rezultatele cu înregistrările istorice, datele observațiilor pe teren, precum și cu capturile foto.

Autorii lucrării consideră că acest lucru este actual pentru identificarea și a altor specii de mamifere.