O nouă specie de somn, descoperită în America de Sud

26 mai. 2023,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Sturisoma reisi diferă de somnul cu care sîntem obișnuiți. Este destul de mic, are un nas lung și o formă alungită a corpului și are un dimorfism sexual distinct.

După cum se pare, noua specie are o distribuție largă.

A fost găsită în 18 locații din Brazilia și Bolivia.

Oamenii de știință de la Universitatea Federală din Rio de Janeiro sînt surprinși cum de o specie atît de numeroasă a putut să se ascundă de ochii lor atît de mult timp.

"Identificarea unei noi specii pentru această regiune arată cît de subestimată și slab studiată este bogăția Sturisoma", scriu ei.

Spre deosebire de majoritatea somnilor, ale căror masculi și femele arată aproape identic, noua specie are un dimorfism sexual pronunțat. Masculii se deosebesc de femele prin felul în care arată din cauza negilor de pe părțile laterale ale capului.

În plus, și de dimensiunile mici, Sturisoma reisi se poate distinge de alți omologi prin prezența unei dungi centrale longitudinale subțiri și întunecate pe pedunculul caudal, care se extinde de la a doua sau a treia lamă din spatele înotătoarei dorsale pînă la începutul înotătoarei caudale sau puțin mai înainte; majoritatea lamelelor ventrale anterioare, chiar în spatele buzei inferioare la acești pești, sînt pătrate și sînt mai mici decît plăcile pelvine anterioare.