O nouă descoperire: A fost găsită o bucată veche a Oceanului Pacific

21 noi. 2020,, 21:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au făcut una dintre cele mai mari descoperiri legate de Oceanul Pacific. Iată ce au găsit în China.

Oamenii de știință au identificat o bucată veche a Oceanului Pacific la cîteva sute de mile sub China. Rămășițele străvechi ale fundului oceanului sînt absorbite spre zona de manta a Terrei, prin subducție, ca parte a mișcării plăcilor tectonice de-a lungul perioadelor geologice, scrie dcnews.ro.

Această placă stîncoasă, care reprezenta fundul Oceanului Pacific, este o relicvă a litosferei oceanice, stratul cel mai exterior al suprafeței Pămîntului, compus din scoarță și părțile solide exterioare ale mantalei superioare. Stratul de suprafață al scoarței terestre este compus din mai multe plăci tectonice fragmentate, care se mișcă încet și se deplasează la suprafață, ocazional lovindu-se una de alta și provocînd cutremure.

Procesul de subducție, cauza principală

În timpul acestor coliziuni, poate avea loc un proces geologic numit subducție, în care o placă este forțată să intre sub cealaltă în zonele de subducție și ajunge să intre spre zona mantalei, spre interiorul planetei. În acest studiu, oamenii de știință din China și SUA au asistat la acest fenomen care se desfășoară la adîncimi mai mari decît oricînd. Înainte de această descoperire, cercetătorii înregistraseră plăci subductoare care ajungeau la adîncimi de aproximativ 200 de kilometri (aproximativ 125 de mile).

Acum, datorită rețelei gigantice de peste 300 de stații seismice răspîndite în nord-estul Chinei, cercetătorii au putut vedea evenimentul într-un punct mult mai coborît, descoperind părți ale plăcii tectonice la adîncimi cuprinse între 410-660 de kilometri (254-410 mile) sub suprafața Pămîntului, precizează ScienceAlert.