O inovaţie face ca unul dintre cele mai grave tipuri de cancer să devină istorie

30 mai. 2018,, 04:30   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii de la MIT au creat un nou medicament administrat cu ajutorul nanoparticulelor care poate oferi o nouă metodă de a trata glioblastoma, o tumoare pe creier extrem de agresivă la care speranţa de viaţă a pacienţilor diagnosticaţi este mai puţin de 15 luni.

Particulele, care transportă două substanţe diferite, sînt făcute pentru a trece uşor de bariera sînge-creier şi pot ataca celulele tumorii. Un medicament avariază ADN-ul celulelor, în timp ce al doilea interferează cu celulele care repară în mod normal daunele făcute, scrie Phys.

În experimentele asupra şoarecilor, cercetătorii au arătat că particulele pot diminua dimensiunea tumorilor şi pot preveni recreşterea acestora.

„Ce este unic aici este că nu doar am putut folosi un mecanism pentru a trece de bariera sînge-creier şi pentru a trata eficient tumorile, ci şi am putut administra această combinaţie de medicamente”, a precizat Paula Hammond, directoarea de la Department of Chemical Engineering din cadrul Massachusetss Institute of Technology şi unul dintre autorii principali ai studiului.

Nanoparticulele folosite în acest studiu sînt vezicule sferice cunoscute sub denumirea de lipozomi, acestea putînd purta o substanţă în miez şi cealaltă într-un strat extern. Pentru a trece de bariera sînge-creier, au fost învelite într-o proteină numită transferrin. De asemenea, această proteină se leagă de proteinele găsite pe suprafaţa culelelor canceroase, permiţînd particulelor să se acumuleze direct pe tumoare şi să evite astfel celulele sănătoase ale creierului.