O gaură neagră transmite ”mesaje” spre Pămînt

26 ian. 2019,, 01:30   Ştiinţă şi IT

Specialiştii au obţinut noi date privind Gaura neagră supermasivă, Sagittarius A*, din centrul galaxiei noastre.

Imaginea realizată în urma analizelor telescoapelor de pe Pămînt şi din spaţiu îi ajută pe specialişti să cerceteze datele radio transmise la sol. Conform Science Alert, ei au descoperit recent că unul dintre mesajele codificate transmire de aceasta spre Pămînt.

Deoarece imaginea realizată recent este la cea mai bună calitate de pînă acum, cercetătorii au reuşit să detecteze proprietăţile luminii din jurul găurii negre.Astronomii au utilizat interferometrie de lungă durată pentru a observa structura la o lungime de undă de 3,5 milimetri. De asemenea, o echipă de cercetători a utilizat modelele computerizate pentru a simula ce se află în interiorul norilor groşi de plasmă, praf şi gaze ce înconjoară gaura neagră.Analizele au dezvăluit că emisiile radio provin dintr-o regiune mult mai mică a Sagittarius A*, decît se credea anterior. Avînd în vedere că găurile negre nu emit radiaţii pe cont propriu, specialiştii consideră că ar putea fi vorba despre două lucruri.