O broască țestoasă dintr-o specie considerată dispărută acum 100 de ani trăiește în Insulele Galapagos

29 mai. 2021,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Ecuador a confirmat, marți, că o țestoasă gigant descoperită în 2019 în Insulele Galapagos face parte dintr-o specie considerată dispărută acum 100 de ani.

Parcul Național Galapagos pregătește o expediție pentru a căuta mai multe exemplare, într-o tentativă de a salva specia.

Țestoasa a fost găsită acum doi ani pe insula Fernandina, una dintre cele mai sălbatice din arhipelag, în timpul unei expediții.

Oamenii de știință de la Universitatea Yale au identificat ulterior exemplarul ca făcînd parte din specia dispărută Chelonoidis phantasticus.

"Universitatea Yale a prezentat rezultatul studiilor genetice și comparația ADN care a fost făcută cu un specimen extras în 1906", a anunțat Parcul Galapagos.

"S-a crezut că a dispărut acum 100 de ani. I-am reconfirmat existența", a scris pe Twitter ministrul Mediului din Ecuador, Gustavo Manrique.

Populația de broaște țestoase gigant din Insulele Galapagos este estimată la 60.000 de exemplare din diferite specii.

Insulele Galapagos, aflate la aproape 1.000 de kilometri de Ecuador, sînt incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO și faimoase la nivel mondial pentru diversitatea de specii și plante. Turiștii din toată lumea vin în Insulele Galapagos pentru a vedea biodiversitatea care a inspirat teoria evoluției a lui Charles Darwin.