Numărul asteroizilor care au lovit Terra şi Luna a crescut

18 ian. 2019,, 21:32   Ştiinţă şi IT

Numărul asteroizilor care au lovit Terra şi Luna a crescut pe parcursul ultimilor 290 de milioane de ani, potrivit autorilor unui studiu publicat în revista Science.

Oamenii de ştiinţă şi-au îndreptat atenţia către craterele lunare pentru a determina cu o mai mare exactitate numărul de coliziuni cu asteroizi, întrucît Terra şi Luna au fost lovite de corpuri cereşti cu aceeaşi frecvenţă de-a lungul timpului, însă craterele de pe satelitul natural al Pămîntului nu au suferit apoi avarii substanţiale, aşa cum s-a întîmplat pe planeta noastră, conform Agerpres.

Pînă la această cercetare, oamenii de ştiinţă au folosit craterele de pe Pămînt în studiile lor şi datări radiometrice ale rocilor, însă mulţi dintre cercetători au presupus că numeroase cratere timpurii terestre au dispărut în timp, din cauza eroziunii şi a altor procese telurice.

Folosind date termale şi imagini colectate de NASA, mai mulţi cercetători de la Universitatea Southampton, Universitatea Toronto şi Southwest Research Institute au determinat vîrsta craterelor lunare şi au stabilit în urma unor calcule că rata de impact a crescut de 2,6 ori în ultimii 290 milioane de ani.

Oamenii de ştiinţă nu pot explica motivul din spatele creşterii ratei de impact, însă au sugerat că acesta ar putea fi legat de deşeurile spaţiale rezultate în urma unei coliziuni ample care s-a petrecut în principala centură de asteroizi din Sistemul Solar, aflată între planetele Marte şi Jupiter.

Noul studiu a consolidat, de asemenea, teoria potrivit căreia asteroizii au contribuit la extincţiile în masă de pe Terra, în special la dispariţia dinozaurilor.