NASA confirmă prezența apei pe satelitul Jupiterului

19 noi. 2019,, 13:14   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Centrul de zboruri Goddard NASA au confirmat prezența unei cantități mari de vapori de apă deasupra suprafeței Europei, satelitul Jupiter. Informaţia este difuzată de Science Alert.

Astronomii au analizat datele obținute de Observatorul Keck (Hawaii) în timpul a 17 observații folosind un spectrograf pentru a determina compoziția chimică a atmosferelor corpurilor cerești. Cercetătorii au ajuns la concluzia că degajarea de vapori de apă nu este la fel de activă așa cum s-a crezut anterior, ci sub forma unor erupții intense separate.

Pînă în prezent, existența apei lichide pe Europa nu a fost încă dovedită, dar de sub suprafață are loc degajarea unui volum suficient de vapori de apă pentru a umple un bazin olimpic în cîteva minute.

Viitoarea misiune Europa Clipper a NASA va permite un studiu detaliat al suprafeței satelitului glaciar, în 2023. Nava spațială va face 45 de orbite în jurul lunii și va fi echipată cu un set de camere, spectrometre și radare pentru a studia învelișul de gheață al Europei.