NASA a găsit oxigen pe Marte

23 oct. 2018,, 22:01   Ştiinţă şi IT

Apele sărate, aflate sub suprafața planetei Marte, ar conține suficient oxigen pentru a susține viața bureților și a microbilor.

Este concluzia unui studiu publicat luni de revista Nature, care scoate la iveală detalii neștiute despre Planeta Roșie.

Pe Marte oxigenul este rar, spre deosebire de Pămînt, unde viața aerobă a evoluat în paralel cu fotosinteza pentru a ridica astfel nivelul oxigenului, susțin autorii studiului realizat de NASA şi de Institutul de Tehnologie din Pasadena, California, notează Agerpres.ro.

Cercetătorii spun că pe Marte oxigenul apare doar în cantități mici, produse prin descompunerea dioxidului de carbon care produce lumină. Anterior, studiile arătau că oxigenul molecular de pe Planeta Roșie nu ar putea susține viața, chiar și cea a organismelor aerobe.

Potrivit studiului, cantitatea de oxigen molecular s-ar putea găsi în dizolvarea apelor sărate supuse unor mari presiuni şi temperaturi din diferite zone de pe suprafaţa planetei Marte. Oamenii de știință apreciează că în regiunile polare ale Planetei Roșii există concentrații de oxigen molecular deosebit de mari, dar și unele „saramuri” localizate sub suprafaţa marţiană care ar putea conţine suficient oxigen pentru a susţine viaţa aerobă, notează sursa citată.

Experții au estimat că aproape 6,5 la sută din întreaga planetă, chiar sub suprafaţa lui Marte, ar putea conţine niveluri de oxigen asemănătoare celor care permit viaţa pe Terra. Salinitatea acestor sisteme, face ca apa să rămînă în stare lichidă.