NASA a descoperit o galactică ce seamănă cu o meduză

24 apr. 2019,, 00:00   Ştiinţă şi IT

Savanții de la NASA au făcut un anunț extrem de interesant: este cercetată cu atenție o galaxie cu aspect de meduză, cu o coadă uriașă de circa 260 de mii de ani lumină.

Agenția spațială americană a anunțat luni că o galaxie asemănătoare meduzelor, denumită ESO 137-001, cu o coadă formată din gaz și care se întinde pe o distanță de 260 000 de ani-lumină în spațiu, a intrat în vizorul telescopului James Webb.

"Panglici albastre ale unor stele tinere atârnă pe discul galaxiei ca niște tentaculele cosmice", se exprimă plastic NASA într-un comunicat citat de FoxNews.com.

"Dacă vă uitați la galaxia bizară cu raze X, veți găsi o coadă uriașă de gaze fierbinți care se desfășoară în spatele galaxiei. După lansarea din 2021, Telescopul spațial James Webb al NASA va studia ESO 137-001 pentru a afla cum este posibil ca gazul să fie aruncat din galaxie și de ce se formează stelele în acea coadă gazoasă", se spune în mesajul NASA.

Este un lucru firesc ca o galaxie să fie înconjurată de gaze fierbinți, dar modul în care se formează stelele în coada de gaz și timpul necesar pentru ca acest lucru să se întâmple sunt subiecte încă misterioase pentru cercetători.

"Credem ca este greu să îndepărtezi un nor molecular care deja formează stele deoarece este legat de galaxie prin gravitate", a declarat Stacey Alberts de la University of Arizona.

Prin lansarea noului telescop în 2021 savanții de la NASA speră să vadă care dintre scenariile de lucru este cel corect.