Migrația de primăvară a păsărilor începe tot mai devreme din cauza schimbărilor climatice

21 feb. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Migrația de primăvară a păsărilor începe tot mai devreme datorită creșterii temperaturilor. Acest lucru este demonstrat de analiza datelor privind migrația păsărilor, colectate în ultimii 50 de ani, care a fost realizată de oameni de știință de la American Ornithological Society.

Schimbările în perioadele de migrație pe distanțe scurte durează cel mai adesea de la o jumătate la două zile pe deceniu în Europa și America de Nord. Dar dacă păsările zboară pe distanțe lungi - spre tropice, atunci migrația lor se schimbă cu 0,6-1,2 zile pe deceniu.
Într-o lucrare numită The Auk: Ornithological Advances, cercetătorii au studiat schimbările în migrația timpurie de primăvară a lăcarilor pe baza datelor culese în ultimii 50 de ani. În mod obișnuit, reprezentanții acestei specii zboară în fiecare primăvară din Canada în estul Statelor Unite sau în America Centrală și revin iarna.

După ce au analizat aproape 150.000 de înregistrări individuale, cercetătorii au descoperit că momentul migrației de primăvară a păsărilor s-a mutat la una anterioară. În același timp, primele păsări au apărut la punctele de referință ale migrației cu o zi mai devreme cu fiecare deceniu ulterior.