Metodă de combatere a cancerului, imposibil de tratat cu medicamente

25 ian. 2018,, 05:01   Ştiinţă şi IT

Specialiștii de la Universitatea din San Francisco, California au descoperit cum să combată una dintre cele mai frecvente mutații genetice, care cauzează cancerul pulmonar, intestinal și pancreatic, pentru tratarea cărora e prea riscant să fie folosite medicamente, datorită legăturii lor strînse cu funcțiile celulare.

Descoperirea, publicata in jurnalul eLife, indica faptul ca mutațiile care cauzează cancer în RAS, o familie de gene, aflate în toate tipurile de celule animale, creează schimbări în proteine pe suprafața celulelor canceroase. Cercetătorii au demonstrat că faptul că aceste celule sînt procesate din exterior, cu ajutorul anticorpilor, se poate dovedi a fi o terapie eficienta pentru bolile oncologice, care anterior au fost considerate incurabile, pentru că nu puteau fi supuse tratamentului medicamentos.

RAS este un mare centru de comunicații care transmite informații din exterior pe 12 căi de semnalizare diferite din interiorul celulei, inclusiv pe căile MAPK și PI3K. Împreună acestea declanșează schimbări celulare. Aproape o treime din toate bolile omului sînt cauzate de una dintre cele trei izoforme ale RAS, care activează mutații.

Profesorul James Wells și colegii săi au început să studieze efectul RAS asupra proteinelor găsite la suprafața celulelor. Utilizînd spectrometria de masă cercetătorii au examinat colonia celulelor MCF10A și au făcut o serie de observații interesante, concentrîndu-se pe una dintre proteinele CDCP1, care este legată de creșterea celulelor canceroase, a metastazelor și de răspîndirea tumorilor. Oamenii de știință au descoperit că anticorpii împotriva CDCP1 pot fi utilizați pentru a transporta substanțele imunoterapeutice sau citotoxice în celulele canceroase.

Deși anticorpii nu au inhibat CDCP1, o mare importanță pentru cercetările ulterioare a avut superexpresia acestei proteine în multe colonii celulare RAS. Acest lucru însemnînd că acesta poate fi o țintă atractivă pentru tratamentul cancerului cu ajutorul anticorpilor si medicamentelor, informează EurekAlert.

Anticorpii, pentru atacul celulelor canceroase, au fost elaborați de către specialiștii de la Universitatea Duke, aceștia fiind obținuți din propriul sistem imunitar al omului, avînd capacitatea de a sparge garantat și țintit scutul de protecție al celulelor canceroase, distrugîndu-le succesiv.