Lac descoperit pe planeta Marte

26 iul. 2018,, 23:01   Ştiinţă şi IT

Sub suprafața planetei Marte se află un lac de apă lichidă, au concluzionat cercetătorii italieni de la Agenția Spațială Italiană care au analizat partea sudică a planetei Marte.

Cercetătotorii italieni au anunţat că au descoperit un lac sub suprafaţa îngheţată a planetei Marte. Lacul a fost descoperit sub calota glaciară de la polul sud al planetei un lac lat de 20 de kilometri. Oamenii de știință cred că lacul ar putea adăposti forme de viață

Potrivit studiului realizat de italieni în revista Science, dovezile au fost adunate de instrumentul Mars Advanced Radar pentru Subsurface și Ionosphere Sounding, cunoscut și ca MARSIS, pe nava spațială Mars Express a Agenției Spațiale Europene.

În perioada mai 2012 – decembrie 2015, MARSIS a fost folosit pentru a cerceta regiunea Planum Australe, care se află în partea sudică a ghețarului de pe Marte. A trimis impulsuri radar prin capacele de gheață și a măsurat modul în care undele radio s-au reflectat înapoi.

Aceste impulsuri au reflectat 29 de seturi de probe de radar care au creat o hartă a schimbărilor drastice în semnal, la aproape 2 kilometri sub suprafață. Acesta păreau foarte asemănătoare cu cele ale lacurilor care se găsesc sub calotele de gheață din Groenlanda și Antarctica de pe Pămînt.

„Noi interpretăm această caracteristică ca un corp stabil de apă lichidă pe Marte”, au scris autorii studiului.

Avînd în vedere locația sa sub calota de gheață polară, se așteaptă ca apa să fie sub punctul de îngheț de 0 grade Celsius. Dar săruri precum magneziu, calciu și sodiu găsite deja pe Marte ar putea ajuta apa să se transforme în saramură, ceea ce ar reduce punctul de îngheț pentru a permite lacului să rămînă lichid.