În spațiu au fost găsite posibile "portaluri" în zonele îndepărtate ale Universului

30 aug. 2021,, 19:02   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au găsit în spațiu posibile "portaluri" în zonele îndepărtate ale Universului. Acestea pot fi unele găuri negre supermasive în centrul galaxiilor. Despre acest lucru a anunțat revista Monthly Notices of the Royal Society.

Oamenii de știință ruși au descoperit că găurile negre din galaxiile foarte luminoase ar putea fi intrări în aceste "portaluri" sau "găuri de vierme" (wormholes). Teoretic, o navă spațială poate trece prin astfel de portaluri. Cu toate acestea, ele sînt înconjurate de radiații intense, ceea ce reduce la zero șansele echipajului de a supraviețui, scrie lenta.ru.

Asemănările dintre "gaura de vierme" și gaura neagră sînt că ele au o gravitate extrem de puternică. Cu toate acestea, oamenii de știință cred că organismul nu poate ieși din gaura neagră, nimerind după orizontul evenimentelor, în timp ce "gaura de vierme" trebuie să aibă o cale de ieșire undeva în altă parte a spațiului.

Astfel, spun experții, ciocnirea a două corpuri în interiorul găurii de vierme în imaginile din spațiu ar arăta ca o explozie. Adică, nucleul galactic activ (AGN), care părea așa anterior, ar putea fi de fapt o intrare în "portal".