În Polonia a fost găsită fosila unui monstru marin

8 noi. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Specialiștii de la Academia Poloneză de Științe, în cadrul unor săpături, au descoperit rămășițele fosilizate ale unui monstru marin cu vîrstă de 150 de milioane de ani.

Monstru antic, cunoscut sub numele de pliozaur, a fost găsit pe un cîmp de porumb din partea de nord-est a Munților ентwiętokrzyskie. Fosila are 10 metri lungime și este datată cu aproximativ 145–163 milioane de ani în urmă. Acesta este primul pliozaur fosil găsit în Polonia. Cercetătorii remarcă faptul că pliozaurii se aflau în vîrful lanțului alimentar la momentul existenței lor. Unii dintre ei erau de două ori mai mari decît balenele ucigașe moderne și cîntăreau zeci de tone. Se consideră că aceștia au fost cei mai mari prădători ai timpului lor pe uscat sau în apă. Pliozaurii erau atît de mari încît puteau chiar să omoare și să mănînce un tiranosaur.

Cercetătorii au descoperit în aceste împrejurimi și resturile fosilizate ale mai multor alte creaturi - crocodili și broaște țestoase antice.

Oamenii de știință consideră că țestoasele marine din acea vreme mîncau melci, iar ele la rîndul lor făceau parte din meniul crocodililor. Însă pliozaurii vînau toate creaturile posibile.