In frunzele plantelor au fost găsite pentru prima dată microplastice

14 sep. 2022,, 02:00   Ştiinţă şi IT
2088 0

Universitatea din Presov din Slovacia a declarat că pentru prima dată oamenii de știință au în mostrele de frunze ale plantelor studiate găsit urme de microplastice.

Plantele din genul Dipsacus au frunze caracteristice care cresc în perechi pe mai multe niveluri, formînd recipiente originale care colectează apa și atrag insectele. În probele prelevate, experții au găsit fragmente și fibre de microplastice multicolore, dintre care unele au ajuns la 2,4 milimetri lungime. Niciun fel de surse terțe de poluare în jurul zonei nu au fost înregistrate, astfel plasticul a intrat în flori din atmosfera poluată, spun cercetătorii. O altă sugestie este că melcii l-ar putea aduce din sol sau din alte plante.

În viitor, experții plănuiesc să studieze cu atenție impactul microplasticelor asupra ecosistemelor florei și insectelor. În plus, ei propun utilizarea ciupercilor ca bioindicatori ai poluării mediului.

În iunie 2022, Universitatea din Canterbury a anunțat prima detectare a microplasticului în zăpada proaspăt căzută în Antarctica.