În Africa a fost găsită o reptilă străveche de lungimea unui autobuz

1 feb. 2018,, 03:32   Ştiinţă şi IT

Paleontologii de la Mansoura University (Egipt) au descoperit o nouă specie de sauropode – dinozauri masivi erbivori cu patru picioare, cu gît lung. Animalul, numit în latină «Mansourasaurus shahinae» a trăit acum 80 de milioane de ani, avînd aproximativ dimensiunea unui autobuz.

Descrierea descoperirii este publicată în revista Nature Ecology & Evolution.

Rămășițele «Mansourasaurus shahinae» au fost găsite în partea estică a Deșertului Libian, lîngă Oaza Dakhla. Scheletul găsit s-a dovedit a fi cel mai complet dintre toate fosilele din Cretacicul tîrziu, găsite în Africa.

Acesta conține fragmente ale craniului, dinți, mai multe vertebre și coaste, precum și oasele centurii scapulo-humerale. «Mansourasaurus shahinae» era relativ mic față de alte sauropode, măsurînd 8-10 metri în lungime.

Noua specie aparține titanosaurilor, din care fac parte și cei mai mari reprezentanți ai sauropodelor, inclusiv patagotitanul (de 40 de metri lungime) și argentinosaurusul (de 22-35 de metri). Conform rezultatelor analizei filogenetice a rămășițelor, șopîrla este asemănătoare cu titanosaurii, care au trăit în Europa și Asia, mult mai devreme ca el.

Oamenii de știință consideră că «Mansourasaurus shahinae» a sosit în Africa cu aproximativ o sută de milioane de ani în urmă, după ce continentul a început să se despartă de America de Sud.