Imagini de poveste surprinse de astronauții care văd 16 răsărituri și apusuri de soare în fiecare zi

3 ian. 2021,, 17:33   Ştiinţă şi IT

Chiar la începutul acestui an Stația Spațială Internațională a publicat cîteva imagini surprinse în spațiu. Acestea cuprind răsărituri și apusuri de soare, văzute de astronauții care orbitează Pîmîntul.

În descrierea imaginilor se specifică că stația orbitează Planeta Albastră cu o vitează de 28 000 de kilometri pe oră, permițînd astfel echipajului să vadă 16 răsărituri și apusuri de soare în fiecare zi, transmite diez.md.

Stația Spațială Internațională este o stație spațială experimentală aflată în spațiu. Ea poate servi ca spațiu locuibil pentru un echipaj, post de comandă pentru operații pe orbită în jurul Pămîntului și ca port de întîlnire și acostare pentru mici nave spațiale. Scopul pentru care este construită este studiul efectelor microgravitației și a menținerii vieții în spațiu și ca platformă de observație astronomică și a Pămîntului.

Fiind plasată pe orbită la o altitudine ce variază între 319,6 km și 346,9 km, este o structură artificială din spațiu care poate fi văzută cu ochiul liber de pe Pămînt.

Stația Spațială Internațională este un proiect la care participă cinci mari agenții spațiale: NASA (Statele Unite ale Americii), RKA (Rusia), JAXA (Japonia), CSA (Canada) și ESA (o asociație de mai multe țări europene).