COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 383 429   INFECTAȚI 255 830(+33)   TRATAȚI 248 671     DECESE 6154(+0)   Mai multe detalii
Diaspora stiri: 1186

Gunoiul spațial creează probleme reale pentru astronauți

9 mai. 19:00   Ştiinţă şi IT

Cantitatea tot mai mare de gunoaie spațiale care orbitează Pămîntului devine o problemă cît se poate de serioasă pentru astronomi.

Pe măsură ce este bucăți vechi de sateliți, rachete și alte obiecte spațiale intră în lumina solară, acestea pot reflecta razele solare pe Terra și în alte locuri, astfel creînd o creștere vizibilă a luminozității pe cerul nopții. În urma acestui fapt, studierea cosmosului devine tot mai dificilă, potrivit unor cercetări publicate în jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters.

Dacă estimările sînt corecte, gunoiul spațial reflectorizant este atît de luminos încît depășește limita oficială de luminozitate a ceea ce oamenii de știință consideră o priveliște „neîngrădită” a cerului.

Gunoiul spațial este deja o problemă în sine, însă experții mai spun că mega-constelațiile de sateliți operaționali precum sateliții de internet Starlink de la SpaceX agravează situația. SpaceX a implementat măsuri pentru a-și întuneca sateliții, cu efecte limitate, după ce astronomii s-au plîns. Totuși, alte companii nu s-au deranjat să facă același lucru.

„Avînd în vedere că există obiecte care orbitează Terra din toate înclinațiile orbitale, chiar nu mai există niciun loc sigur”, a explicat John Barentine, autor al studiului și director de politici publice la International Dark-Sky Association.

Recomandă:

Ar trebui de deschis secții de votare suplimentare peste hotare?