Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 4000

Google a blocat în 2020 circa 100 de milioane de anunțuri false cu COVID

18 mar. 2021,, 22:30   Ştiinţă şi IT
3172 0

Motorul de căutare Google a blocat anul trecut aproape 100 de milioane de anunțuri legate de COVID.

În anunțuri se făcea referire la tratamente „miraculoase”, la măști, în perioada în care acestea erau greu de găsit, precum și vaccinuri care erau, de fapt, false, transmite Știri.md cu referire la Agerpres.

Aproximativ 3,1 miliarde de reclame online au fost blocate sau eliminate în cursul anului trecut, reiese dintr-un raport Google privind publicitatea înşelătoare în 2020, publicat miercuri.

În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii şi domeniile web.

Potrivit sursei citate, gigantul american a blocat sau eliminat circa 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile şi a restricţionat, în plus, 6,4 miliarde de reclame.


"Acţiunile de aplicare a politicilor şi restricţionare a reclamelor sînt adaptate în funcţie de diferite criterii - geografie, legislaţie locală şi programele Google de certificare, astfel încît reclamele afişate să fie adecvate, legale şi reglementate.

De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obţinută certificarea, vor fi afişate reclamele lor doar în ţările unde este legală vînzarea online a medicamentelor cu reţetă.

În ultimii ani, se remarcă o creştere a reglementărilor specifice la nivelul ţărilor, iar restricţionarea reclamelor permite sprijinirea agenţiilor de publicitate să respecte cerinţele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse", se notează în raport.

Ca urmare a tehnologiilor folosite şi noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de "curăţare" a ecosistemului publicităţii online, Google a eliminat reclame de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane, în 2019.

De asemenea, au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue şi flagrante, ale regulilor.

În plus, Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID, în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măşti N95 (din cauza penuriei) şi, cel mai recent, doze false de vaccin.

"De multe ori cînd se întîmplă un eveniment major, precum pandemia, creşte numărul celor care vor să profite şi să înşele oamenii online.

Google a observat în 2020 o creştere a reclamelor oportuniste şi intensificare a comportamentului fraudulos.

Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane.

Au fost blocate şi eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecţie, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înşelătoare", menţionează sursa citată.

Google precizează că, în ultimii ani, a introdus politici stricte şi restricţii pentru entităţile care pot face publicitate electorală şi modul în care pot ţinti reclamele.

De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană şi ţările membre.

La nivel global, compania a continuat să extindă programul de verificare şi a analizat în plus peste 5,400 entităţi care au rulat publicitate electorală, în 2020.

Astfel, în SUA, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidenţiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile şi a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020.

Totodată, în această perioadă, au fost suspendate peste cinci milioane de reclame şi au fost blocate reclamele la mai mult de trei miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidaţi şi rezultate, iar decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?