Geologii au descoperit secretul așezării orașului Machu Picchu

27 sep. 2019,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Vechiul sanctuar incaș, Machu Picchu, este considerat una dintre cele mai mari realizări arhitecturale ale omenirii.

El a fost construit pe vîrful unei coaste montane la o altitudine de 2450 de metri deasupra nivelului mării. În 2007, Machu Picchu a primit titlul de New World Wonder. Locația sanctuarului a mirat mult timp oamenii de știință care nu înțelegeau de ce incașii anticii l-au construit într-un loc atît de inaccesibil.

Un nou studiu presupune că motivul poate avea legătură cu frînturile geologice care sînt situate sub sanctuar.
Geologul brazilian Rualdo Menegat a prezentat rezultatele unei analize geoarheologice detaliate, care presupune că incașii au construit intenționat Machu Picchu la intersecția plăcilor tectonice.

Analiza a arătat că caracteristicile tectonice variază după mărime: de la crăpături mici pînă la alineamente mari de 175 km lungime. Menegat a descoperit că unele crăpături sînt orientate spre nord-est-sud-vest, altele - nord-vest-sud-est și toate împreună formează litera „X”, intersectîndu-se exact sub Machu Picchu.

Acest lucru a oferit incașilor mai multe avantaje. Principalul dintre acestea a fost sursa de apă pregătită, deoarece crăpăturile tectonice îndrepta apa topită și de ploaie direct spre locul sanctuarului. Altitudinea, de asemenea, ajuta la izolarea teritoriului de avalanșe și alunecări de teren care au loc prea des în acest mediu.