25 ian. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Geneticienii au descifrat pentru prima oară ADN-ul strămoșii oamenilor care au trăit în Africa. Oamenii de știință au reușit să facă acest lucru după fragmentele de genom din osemintele Homo sapiens antici, care au trăit pe teritoriul Africii în epoca de piatră.

Marea majoritate a osemintelor oamenilor antici care au trăit cu mii de ani în urmă au fost găsite în țări cu climă temperată, inclusiv în Rusia. Acest lucru se datorează faptului că în aceste regiuni există condiții favorabile pentru păstrarea fragmentelor de ADN.

Descoperirea cercetătorilor de la Universitatea Harvard a fost o excepție de la această regulă - osemintele strămoșului nostru, al cărui ADN a putut fi descifrat, au fost descoperite în Africa, în peștera Shum Lak din vestul Camerunului.

Cercetătorii au reușit să găsească oasele a doi reprezentanți ai speciei Homo sapiens, care au trăit cu 8 mii și 3 mii de ani în urmă. Osemintele au fost descoperite în straturile inferioare care au legătură cu sfîrșitul epocii de piatră și bronz.