Fosila intactă a unei țestoase din perioada Jurasic, descoperită în Germania

31 iul. 2023,, 01:30   Ştiinţă şi IT
2061 0

Au fost descoperite puține fosile complete ale acestui tip de țestoase marine din Jurasic, numită Solnhofia parsonsi. Cu toate acestea, oamenii de știință au indicat recent o fosilă remarcabilă care are toate membrele, dezvăluind pentru prima dată forma și structura extremităților broaștei țestoase.

Toate speciile de broaște țestoase marine de astăzi au înotătoare alungite și rigide pentru a le propulsa prin adîncurile oceanului. Dar membrele fosilei nou descrise erau mai butucănoase decît cele ale țestoaselor marine moderne în raport cu dimensiunea corpului său.

„Este primul care păstrează craniul complet, carapace completă și, de asemenea, toate cele patru membre complete”. Cînd era în viață, țestoasa S. parsonsi măsura aproximativ 30 de centimetri de la nas la coadă, iar capul său era „relativ mare” – craniul măsura aproximativ 10 centimetri, spun specialiștii, transmite Noi.md cu referire la libertatea.ro.

Un craniu atît de mare ar fi putut fi util pentru a sfărîma carapacele dure ale crustaceelor și moluștelor care trăiesc pe fundul apei, dar astfel de concluzii sînt „foarte speculative în acest moment”, deoarece paleontologii nu au găsit încă dovezi directe ale regimului alimentar al broaștei țestoase dispărute.

Numeroase fosile din aceste ecosisteme de coastă bogate și diverse se găsesc în depozitele de calcar cu granulație fină cunoscute sub numele de „plattenkalk” în sudul Germaniei. Astfel de roci sînt cunoscute pentru conservarea fosilelor în cele mai mici detalii.