COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Doi fermieri chinezi au găsit fosilele unor dinozauri care au murit în timp ce dormeau

Cercetătorii cred că cei doi dinozauri se ascundeau sub pământ în timpul unei erupții vulcanice.

Cu aproximativ 125 de milioane de ani în urmă, doi dinozauri care probabil adormiseră într-o vizuină subterană și-au trăit ultimele clipe de viață în timpul unei erupții care, în cele din urmă, i-a transformat în fosile. Rămășițele perfect conservate ale acestor două reptile de aproape 1,1 metri păreau atât de liniștite încât cercetătorii le-au numit Changmiania liaoningensis, care înseamnă „adormitul etern din Liaoning” în chineză, notează Live Science.

De ce este albastru una dintre culorile cele mai „vii” întâlnite în natură

Companiile chinezești își mută operațiunile în Singapore pentru a scăpa de sancțiunile lui Trump

„Suntem de părere că ambele exemplare de Changmiania liaoningensis au fost brusc prinse într-o vizuină subterană prăbușită în timp ce se odihneau, ceea ce ar explica pozițiile lor”. De asemenea, cercetătorii sunt de părere că această prăbușire reprezintă cauza pentru care fosilele lor se află într-o stare atât de bună.

Fermierii din provincia Liaoning din nord-estul Chinei au descoperit cele două exemplare, care sunt acum găzduite la Muzeul Paleontologic din Liaoning. O echipă internațională de paleontologi din China, Argentina și Belgia s-a apucat apoi să lucreze studiind anatomia unică a acestei specii.

Analiza lor a relevat că C. liaoningensis a fost un ornitopod timpuriu, un tip de dinozaur erbivor care mergea pe două picioare, cum ar fi Iguanodon și hadrosaurii. Judecând după picioarele posterioare puternice și coada lungă și rigidă, cercetătorii speculează că C. liaoningensis a fost un alergător rapid.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe