Cercetătorii salvează recifele de corali cu ajutorul sunetelor

3 dec. 2019,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Conform unui nou studiu publicat în revista Nature Communications, oamenii de știință folosesc înregistrări ale sunetelor caracteristice recifelor de corali sănătoase pentru a crea un ecosistem corect în regiunile în care e nevoie; așa ei au putut salva cele mai deteriorate părți ale Marii bariere de corali. În ultimii ani, ei au suferit foarte din cauza bolilor și a încălzirii globali.
După ce au studiat Marea barieră de corali distrusă din Australia, oamenii de știință au pus boxe subacvatice care au reprodus înregistrări sonore ale recifelor sănătoase în zone cu corali morți, iar mai tîrziu au găsit de două ori mai mulți pești care au venit în această regiune.

„Peștele are o importanță hotărîtoare în funcționarea recifelor de corali ca ecosisteme sănătoase”, a declarat cercetătorul principal, Tim Gordon, de la Universitatea Exeter.

„Recifele de corali sănătoase sînt locuri surprinzător de gălăgioase. Cu toate acestea, atunci cînd în jurul recifelor este liniște, acesta este un semn sigur că acest ecosistem se confruntă cu o problemă. Putem schimba acest lucru imitînd sunetele de care avem nevoie pînă cînd situația din regiune se va restabili”, au remarcat oamenii de știință.