Gata cu poluarea aerului: dioxidul de carbon va fi transformat în plastic

24 ian. 2018,, 01:29   Ştiinţă şi IT

O echipă de cercetători americani şi canadieni de la Universitatea California, Berkeley, respectiv Universitatea din Toronto şi Canadian Light Source (CLS) au elaborat o metodă prin care pot converti eficient dioxidul de carbon în plastic.

Savanţii susţin că studiul lor poate ajuta la oprirea dioxidului de carbon - o moleculă care are o contribuţie majoră în schimbarea climatică - de a intra în atmosferă, scrie The Independent.

De asemenea, se poate reduce şi dependenţa de combustibilii fosili, nemaifiind nevoie de petrol pentru a crea plastic.

Astfel, oamenii de ştiinţă au reuşit să transforme cu succes dioxidul de carbon în etenă. Această substanţă (C2H4) este folosită pentru crearea polietilenei, cel mai des utilizat plastic din lume.

Experimentul a presupus o reacţie de reducţie a dioxidului de carbon, care poate fi folosită pentru a transforma gazul într-o varietate de alte substanţe.

În acest tip de reacţie pot fi folosite diferite metale, dar cercetătorii au ales cuprul, deoarece poate duce la producerea etenei. „Cuprul este un fel de metal magic, pentru că poate produce diverse chimicale, precum metanul, etena sau etanolul, dar ce produce poate fi greu de controlat”, a precizat autorul studiului, Phil De Luna.

Cercetătorii au putut identifica acele condiţii care maximizează producţia etenei în timpul reacţiei şi care minimizează producţia de metan şi monoxid de carbon şi au creat un catalizator pe baza acestora.

„Cred că viitorul va consta în tehnologii care valorifică deşeurile noastre. Este uimitor pentru că lucrăm spre dezvoltarea unor noi moduri sustenabile de a acoperi cererea de energie în viitor”, a afirmat De Luna.

În ceea ce priveşte plasticul, membrii CLS menţionează că „alături de tehnologia de captare a CO2, acesta poate duce la un mecanism ecologic de producţie a plasticului, în timp ce captează gazele dăunătoare cu efect de seră”.