Cercetătorii au comparat efectele pandemiei COVID-19 și ale gripei spaniole

1 oct. 2020,, 09:00   Ştiinţă şi IT

Autorii au analizat nu numai mortalitatea asociată direct cu infecția, ci și letalitatea excesivă a cărei apariție este asociată cu epidemia.

Oamenii de știință de la Harvard Medical School din SUA au comparat efectele asupra lumii a pandemiilor COVID-19 și gripa spaniolă, unde virusul patogen a fost H1N1. Despre acest lucru a scris joi, 1 octombrie, ziarul Izvestia cu referire la studiul specialiștilor americani.

Virusul gripal și SARS-CoV-2 au semne comune - ambele se transmit prin aerozoli și afectează organele respiratorii", potrivit unui studiu realizat de oamenii de știință americani, transmite korrespondent.net.

Cu toate acestea, conform calculelor cercetătorilor, "spaniola" la vremea sa a crescut mortalitatea de trei ori, iar COVID-19 - de patru ori. Potrivit oamenilor de știință, cu un tratament insuficient, infecția de coronavirus de tip nou poate avea o mortalitate mai mare decît cea a virusului gripal în 1918.
"Între 1918 și 1920, lumea a fost cuprinsă de pandemia de gripă spaniolă. Aproximativ o treime din populație a fost infectată, iar au murit, potrivit unor estimări diferite, de la 17 milioane la 100 milioane de persoane. A fost una dintre cele mai înfricoșătoare pandemii pe care le-a văzut lumea vreodată", se arată în articol.

"Izvestia" publică, de asemenea, comentariile oamenilor de știință ruși, care menționează că concluziile finale pot fi făcute numai după finalizarea pandemiei actuale.

"Se pare că COVID-19 a provocat cel puțin în New York daune comparabile cu pierderile cauzate de gripa spaniolă", a remarcat cercetătorul principal al Laboratorului de Biologie Moleculară al USM. M. V. Lomonosov, Roman Zinovkin.

Oamenii de știință subliniază că nu se știe exact cîți oameni au fost infectați cu gripa spaniolă – la fel cum în prezent nu poate fi știut absolut exact numărul persoanelor infectate cu COVID-19, chiar și avînd în vedere testele la anticorpi.