Ce s-ar întîmpla, dacă Pămîntul s-ar roti invers

16 mai. 2018,, 01:02   Ştiinţă şi IT

Totul ar fi pe dos și viața pe Terra ar fi grav afectată, dacă Pămîntul s-ar roti invers.

Este un scenariu de film apocaliptic, care a fost totuși analizat și simulat în amănunțime de cercetătorii de la Institutul Max Planck.

În tot universul cunoscut, toate planetele se rotesc de la est la vest, doar Venus este singura care se rotește invers, probabil în urma unei coliziuni colosale, care i-a schimbat direcția de rotație. Este posibil un astfel de scenariu și pentru planeta noastră? Da, totul este posibil, susțin oamenii de știință care știu că Universul mai are multe surprize pentru noi.

Dacă Pămîntul s-ar roti invers, soarele ar răsări de la apus, iar direcția tuturor curenților oceanici ar fi inversată. Europa ar fi cea mai grav afectată și s-ar instala o nouă epocă de gheață.

Deșertul ar prinde viață!

Simularea a fost prezentată la Adunarea Generală a Uniunii Europene a Geoștiințelor și a demonstrat că toate condițiile meteorologice din lume vor fi bulversate. Europa ar fi înghețată de curenții reci care ar bate dinspre Siberia, America ar deveni un mare deșert, în schimb Africa și zonele deșertice din Orientul Mijlociu ar înverzi și s-ar transforma în cele mai productive regiuni ale globului.

Ce se întîmplă cu Europa, dacă Pămîntul s-ar roti invers

Studiul realizat de cercetătorii de la Institutul de Meteorologie Max-Planck din Germania a arătat că, dacă pămîntul s-ar roti invers, toate zonele vor trece treptat prin schimbări radicale de temperatură. Zonele de vest s-ar răci, și ar fi profund afectată Europa de nord-vest, iar zonele de est s-ar încălzi și ar trece la un climat subtropical. Romînia ar avea o climă mult mai caldă și mai uscată, iar culturile obișnuite ar fi înlocuite cu plante rezistente la secetă.

În întreaga lume, deșertul s-ar reduce de la 42 la 31 de milioane de kilometri pătrați, iar zonele deșertice din Africa ar deveni pășuni. În partea de nord a Africii ar ploua mai mult, iar cantitatea mai mare de apă dulce care ar ajunge în Marea Mediterană ar reduce salinitatea și ar permite dezvoltarea unor noi specii de alge și viețuitoare.

Dacă Pămîntul s-ar roti invers, s-ar forma un curent de aer cald puternic dinspre Pacific, care ar încălzi zona de est a Rusiei. Pe de altă parte, deșertul ar cuprinde o mare parte din estul Americii, Brazilia și Argentina.

O planetă mai populată

În concluzie, dacă Pămîntul s-ar roti invers, planeta ar fi mai verde, ar fi mai mult oxigen în atmosferă, dar unele zone prospere de azi ar avea de pierdut.

Avînd în vedere că au fost descoperite urme ale unor civilizații la polul nord, nu este exclus ca, în trecutul foarte îndepărtat, cu miliarde de ani înainte de toate erele pe care le cunoaștem noi, pămîntul să fi avut altă mișcare de rotație, care a permis dezvoltarea vieții în zonele înghețate de azi.