Ce persoane sînt aproape imune la infectarea cu COVID-19

20 iun. 2020,, 21:02   Ştiinţă şi IT

Cercetarea efectuată de gigantul de testare genetică 23andMe arată cum variații ale unei gene din grupa de sînge pot indica predispoziția unei persoane la infectarea cu SARS-CoV-2.

Oamenii de știință au investigat factorii genetici pentru a încerca să determine de ce unii oameni care se infectează cu noul coronavirus sînt asimptomatici, în vreme ce alții sînt grav bolnavi.

În aprilie, compania 23andMe a lansat un studiu care a căutat să folosească milioanele de profiluri din baza lor de date cu ADN, pentru a afla rolul geneticii în această boală, transmite tabuhighlife.ro.

Rezultatele preliminare de la mai mult de 750.000 de participanți sugerează că grupa 0 de sînge este în mod special eficientă împotriva SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19, a precizat, luni, compania. Descoperirile confirmă și alte studii care au indicat că există o legătură între variații ale genei ABO și COVID-19.

Așadar, persoanele cu grupa sanguină 0 au riscuri mai reduse de a se infecta cu noul coronavirus şi de a fi spitalizate, potrivit Bloomberg.