Călătoria în timp este posibilă, dar cu o condiţie

Conceptul de călătorie în timp a captat imaginaţia fizicienilor şi a scriitorilor. Dar este cu adevărat posibilă? Bineînţeles!

O facem chiar acum: călătorim în viitor cu fiecare secundă. Întrebarea cu adevărat interesantă este dacă putem călători în direcţia opusă, adică în trecut.

Despre acest aspect a vorbit profesorul de fizică de la University of Massachussetts, Dartmouth. Savantul a auzit pentru prima dată de călătoria în timp atunci cînd avea doar 7 ani, într-un episod al documentarului Cosmos, al lui Carl Sagan.

Acum, un student doctorand de-al acestuia a publicat o lucrare în jurnalul Classical & Quantum Gravitycare descrie cum se poate construi o maşină a timpului folosind o construcţie foarte simplă, potrivit Live Science.

Pînă acum, concluzia generală a savanţilor, în special Stephen Hawking şi Kip Thorne, a fost că natura interzice astfel de bucle de timp. Conform lui Hawking, natura nu permite schimbări în istoria sa, scutindu-ne de paradoxuri care pot apărea în condiţiile în care călătoria în timp ar fi posibilă.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe