Bureții de mare pot înlătura din apă pînă la 94% din virusuri

1 apr. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea olandeză de cercetări marine au descoperit că bureții de mare pot înlătura pînă la 94% din virusuri din apă.

Cercetătorii au pus diferite tipuri de virusuri în apă, dar eficacitatea bureților nu a scăzut.

Oamenii de știință au descoperit că diferite animale marine pot absorbi particulele de virus în timp ce filtrează apa de mare pentru a produce oxigen și alimente — deosebit de eficienți în acest sens sînt bureții.

"Cînd virusul infectează celula, notează biologul marin Jennifer Welsch, el își folosește gazda pentru a crea noi virusuri. Odată ce sînt eliberate, ele pot, la rîndul lor, să infecteze mult mai multe celule noi”. Cu toate acestea, el a descoperit că multe particule ale virusurilor ajung în cele din urmă în corpul animalelor marine pentru care acestea servesc drept hrană.

Stridia japoneză, de exemplu, filtrează apa de mare pentru a extrage oxigen sau alimente cum ar fi algele și bacteriile. În același timp, ea înghite și particule ale virusului. De exemplu, în timpul unui experiment, stridiile nu au primit alimente și ele filtrau apa pentru a absorbi oxigenul. Astfel ele au eliminat din apă 12% dintre virusuri.

Dintre toate organismele pe care oamenii de știință le-au testat, bureții, crabii și scoicile au filtrat cel mai bine virusurile. Bureții de mare au redus prezența virusurilor cu 94% în decurs de trei ore.