Biologii au creat un „dicționar” al albinelor

19 feb. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au creat un „dicționar” care descrie mai mult de 1.500 de mișcări de dans pe care albinele le folosesc pentru a comunica între ele.

O echipă de oameni de știință de la Universitatea din Minnesota a descris peste 1.500 de mișcări de dans unice, folosite de albine pentru comunicare. Lista a fost alcătuită ca parte a unui studiu mai amplu privind modul de preparare a habitatelor adecvate pentru albine pentru a stopa declinul populației. Inițial, oamenii de știință au dorit să studieze modul în care albinele reacționează la diverse surse de polen pentru a găsi combinația optimă de plante pentru însămînțare. Urmărind insectele, cercetătorii au început să observe un comportament neobișnuit pe care echipa l-a descris ca mișcări de dans.

Albinele foloseau „dansul” pentru a comunica între ele. Gama de mesaje includ informații despre direcţia de mişcare, direcția celei mai apropiate surse de polen, cît de departe este și cît de valoros este polenul plantei. În total, cercetătorii au înregistrat 1528 de mișcări unice, ceea ce demonstrează un sistem de comunicare surprinzător de complex între albine. Analizînd mesajele de dans, echipa a reușit să afle că majoritatea albinelor din Minnesota sînt atrase de astfel de plante ca splinuţa și trifoiul de stepă, caracteristice acestor locuri. Plantele importate, de regulă, au fost evaluate de albine ca obiective mai puțin prioritare.