Au fost găsite rămășițele unui pește de șase metri

9 iul. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

O echipă de cercetători a anunțat că Patagonia argentiniană a fost găsit o fosilă uriașă de pește de 70 de milioane de ani care locuia printre dinozauri.

Anterior, rămășițele fosilizate ale acestei specii dispărute, asemănătoare cu cea găsită în Argentina, au fost descoperite în statul american Kansas și vîndute la licitație în 2010.

Paleontologii argentinieni au descoperit rămășițele unui pește prădător cu o lungime de peste 6 m, au declarat cercetătorii într-o declarație. Peștele a înotat în mările patagoniene la sfîrșitul perioadei cretacice, cînd temperatura acolo era mult mai moderată decît acum.

Fosilele acestui carnivor cu dinți ascuțiți și un aspect înspăimântător au fost găsite în apropierea lacului Colue Huapial, la aproximativ 1400 km sud de capitala Buenos Aires.

Această fosilă a aparținut genului Xiphactinus sau Xifactin. Acest tip de pește prădător gigant a trăit în epoca cretacică superioară.

Corpul prădătorului era subțire și se termina cu un cap uriaș, cu fălci și dinți mari, ascuțiți ca niște ace, cu lungime de cîțiva centimetri, spun cercetătorii.

Exemple ale acestei specii au fost găsite în alte părți ale lumii, dintre care unele chiar au păstrat conținutul stomacului.
În prezent, Patagonia este unul dintre cele mai importante rezervoare de fosile de dinozauri și specii preistorice.