Arheologii au descoperit în China cea mai veche pădure din Asia. A crescut acum 359-372 mln. de ani!

Oamenii de știință de la Universitatea din Beijing au descoperit vestigiile celei mai vechi păduri din Asia, în vecinătatea orașului Xinhan din estul Chinei.

Potrivit cercetătorilor, aceasta a existat acum 359-372 mln. de ani, iar copacii din ea au atins 7,7 m înălțime. Descoperirea este descrisă într-un articol publicat în revista Current Biology.

Pădurea, ale cărei fosile au fost descoperite de oamenii de știință, a existat la mijlocul și la sfîrșitul perioadei Devonian și a constat în principal din plante licopside. Aceasta nu este cea mai veche pădure cunoscută științei, or mai devreme arheologii au descoperit fosile în SUA care au crescut cu 360-380 de mln. de ani în urmă.

Pădurea străveche din vecinătatea Xinhan a ocupat o suprafață de aproximativ 25 de hectare - adică aproape 24 de terenuri de fotbal. Pădurea era formată din copaci dintr-o singură specie de licopside - Guangdedendron micrum, care arăta ca un palmier cu o coroană în vîrf și un trunchi fără ramuri.
Resturile de crini de mare, crustacee și pești descoperite în apropierea fosilelor au arătat că pădurea a crescut pe coastă, fiind adesea inundată sau chiar în genere într-o mlaștină.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe