X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Apple etichetează aplicaţiile din App Store în funcţie de nivelul de intimitate oferit

15 dec. 2020,, 20:30   Ştiinţă şi IT
14586 0

La cîteva luni distanţă de cînd a început să ceară dezvoltatorilor să completeze informaţii despre practicile de colectare a datelor personale, Apple inaugurează ceea ce numeşte “privacy labels” - etichete simple, care le spun utilizatorilor cît de mult sau de puţin sînt urmăriţi dacă instalează o anumită aplicaţie, transmite adevarul.ro.

Fiecare pagină a unei aplicaţii din App Store conţine acum un nou tip de informaţie - etichete ce caracterizează succint nivelul de intimitate oferit. Acestea sunt disponibile pe iOS, iPadOS, macOS, watchOS şi tvOS.

Noile etichete se împart, în funcţie de politicile aplicaţiilor privind colectarea datelor personale, în trei categorii principale: date care nu sînt legate de utilizator, date care sunt legate de utilizator şi date folosite pentru urmărirea utilizatorului.

Distincţia dintre primele două categorii vine din identificarea utilizatorului. Aplicaţiile din prima categorie colectează date fără a le atribui persoanei sau device-ului care le-a generat. În a doua categorie, informaţiile sînt catalogate în strânsă legătură cu persoana, fiind folosite, de regulă, pentru targetarea cu reclame.

În cea de-a treia categorie, cea mai agresivă în ceea ce priveşte colectarea informaţiilor, intră aplicaţiile care urmăresc utilizatorul. Apple explică ce înţelege prin urmărire: legarea datelor personale între aplicaţii. În acest caz, utilizatorul este urmărit şi dincolo de aplicaţia pe care o instalează.


Indiferent de categorie, utilizatorii vor putea vedea, înainte de a instala o aplicaţie, ce tipuri de date colectează aceasta. Vor fi listate direct în pagina aplicaţiei din App Store tipuri de informaţii colectate, precum: date de contact, de localizare, financiare, istoricul navigării, conţinut de diverse tipuri (email, text, audio, video) şi altele.

Noile etichete sunt considerate un mare cîştig pentru utilizatori de către organizaţiile care militează pentru protejarea intimităţii. Pe de altă parte, există voci care susţin că Apple forţează în acest fel advertiserii să renunţe la identificatorul IDFA şi să-l înlocuiască cu propriul identificator, SKAdNetwork.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?