TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Aliatul neașteptat în lupta împotriva infecțiilor

”Se credea anterior că bacteriile foloseau doar picăturile lipidice pentru a se hrăni, dar am descoperit că aceste picături grase sunt implicate în lupta dintre agenții patogeni și celulele noastre", consideră profesorul Robert Parton din cadrul Universității Queensland, Australia. Specialiștii explică cum grăsimea este parte din ”arsenalul celulei - celulele produc proteine ​​toxice, le împachetează în picăturile de lipide” și așa atacă intrușii.

Cercetătorii mai precizează că infecția bacteriană a schimbat și modul în care celulele albe din sânge foloseau energia: ”Picăturile de lipide pot fi utilizate ca sursă de combustibil pentru mitocondrii atunci când nu există suficienți alți nutrienți. (...) În timpul unei infecții, picăturile de lipide se îndepărtează de mitocondrii și atacă bacteriile în schimb, modificând metabolismul celulei”.

Autorii studiului și-au propus, pe viitor, să afle cum picăturile de lipide vizează bacteriile și astfel - înțelegând mecanismul de apărare a corpului – să dezvolte noi terapii care nu se bazează pe antibiotice pentru a combate infecțiile rezistente la medicamente.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe