A noua planetă s-ar putea dovedi a fi o gaură neagră

1 oct. 2019,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Timp de aproape 5 ani, oamenii de știință au crezut că orbitele obiectelor îndepărtate din Sistemul solar sînt influențate de impactul gravitațional al celei de-a noua Planete încă necunoscute, care ar trebui să fie mult mai departe de Neptun.

În studiul lor, cîțiva fizicieni propun o nouă ipoteză, conform căreia a noua planetă se poate dovedi a fi o mică gaură neagră.
Studiile anterioare au arătat că a Noua Planetă trebuie să aibă o masă care este de 5 sau 15 ori mai mare decât a Pămîntului și poate fi localizată la o distanță de 45 pînă la 150 de miliarde de kilometri de Soare. La o asemenea distanță, obiectul ar primi foarte puțină lumină stelară, ceea ce ar îngreuna studierea lui cu telescoape. Pentru a descoperi astfel de obiecte mari, astronomii pot căuta grupuri anormale de lumină, formate atunci cînd lumina se apleacă în jurul cîmpului gravitațional al obiectului pe drumul spre Pămînt (lentile gravitaționale).

Aceste anomalii ar trebui să apară și să dispară atunci cînd a noua planetă se deplasează pe orbita sa. Dacă obiectul este o gaură neagră, acesta va fi înconjurat de un halou de materie întunecată, iar interacțiunea dintre particule va duce la explozii de raze gamma.