A fost identificată o nouă specie de lupi

26 feb. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu a constatat că lupii de Himalaya care trăiesc în India de Nord, China și Nepal diferă de lupii gri datorită genelor care îi ajută să facă față aerului rarefiat de la altitudinea de peste 4.000 de metri.

Potrivit revistei Science, spre deosebire de lupii gri, lupii de Himalaya trăiesc la altitudini mari. Obiceiurile acestor lupi, de asemenea, diferă în funcție de habitat. Avînd în vedere faptul că lupii gri se hrănesc în principal cu rozătoare, lupii de Himalaya adaugă în alimentația lor gazele tibetane rare. Urletul lupilor Himalaya, de asemenea, diferă de urletul rudelor lor gri: este mai scurt și cu o frecvență mai mică. Cercetătorii au extras din. Analiza probelor de ADN a 86 de lupi de Himalaya a arătat că aceștia posedă gene speciale care îi ajută să facă față lipsei de oxigen.

Ecologii evoluționiști de la Universitatea Davis din California consideră că noul studiu conține primele dovezi convingătoare ale distincției lupului Himalaya ca specie.
Se presupune că habitatul acestui lup este de două ori mai mare decît se presupunea: animalele nu se limitează la Himalaya, ci rătăcesc pe platoul tibetan la peste 4000 de metri înălțime.