A fost descoperită existența materiei întunecate înainte de Big Bang

8 aug. 2020,, 22:30   Ştiinţă şi IT

Fizicienii au presupus existența materiei întunecate înainte de Marea explozie sub formă de particule scalare de spin 0.

Savanții care reprezintă Universitatea John Hopkins au lansat o ipoteză privind existența materiei întunecate pînă la Big Bang. Acest lucru este relatat de Science Alert.

Cercetătorii consideră că acest lucru ar putea explica întregul mecanism al Marii Explozii. Potrivit unui model general acceptat, în primele 10-36 secunde în Spațiu s-a produs inflația – extinderea exponențială a spațiului. Totodată, drept Big Bang se obișnuiește să se considere condițiile care au existat la finele inflației.

Ținînd cont de faptul că materia întunecată ar putea fi formată după Marea Explozie, fizicienii ar fi trebuit să o depisteze demult în cadrul experimentelor cu acceleratoarele de particule elementare.

Însă materia întunecată ar putea să existe sub formă de particule scalare cu spin 0. Prezența acestor particule ar putea fi depistată cu ajutorul observațiilor astronomice.

Fizicienii pînă acum nu pot determina ce prezintă materia întunecată. Ei consideră că aceasta ar putea include particule greu depistate din substanță simplă, precum și particule elementare care pînă în prezent nu au fost descoperite.