A fost descoperită bacteria care converteşte metalele toxice în aur

16 feb. 2018,, 02:30   Ştiinţă şi IT

Cu toții am citit în copilărie povestea fraților Grimm, Gîsca de aur. Ei bine, o echipă de cercetători de la University Halle-Wittenberg sînt aproape de a face povestea reală, pentru că au descoperit modul în care bacteriile Cupriavidus metallidurans metabolizează metale toxice şi excretă pepite de aur de 24 de carate.

Potrivit celor de la Iflscience.com, bacteria neobișnuită a fost descoperită în anul 1976, în nămolul unei fabrici de prelucrare a metalelor din Belgia. Capacitatea sa dea crește pe o clorură toxică de aur, pentru a genera aur pur, a fost descoperită în 2009.

Se pare că Cupriavidus metallidurans se hrăneşte cu cupru, dar modul de absorbţie a cuprului implică şi absorbţia aurului asociat. Deoarece nu metabolizează aurul, îl elimină în final sub formă de mici nuggeturi, atît de mici încît abia măsoară cîțiva nanometri în diametru. Ideea este că bacteria poate converti un vas plin de clorură de aur, în aur pur, într-o săptămînă.

„În afară de metalele toxice grele, condițiile de viață în aceste soluri nu sînt rele. Dacă un organism alege să supraviețuiască aici, trebuie să găsească o cale de a se proteja de aceste substanțe toxice”, a declarat profesorul senior Dietrich H. Nies, microbiolog la Universitatea Martin Luther Halle-Wittenberg.

Oare această descoperire ar putea revoluționa la un moment dat piața producției de aur? E greu de spus, dar este limpede că viitorul ne rezervă nenumărate surprize!