A apărut o nouă modalitate de a determina potențialul planetelor de a fi populate

10 apr. 2022,, 00:30   Ştiinţă şi IT

Specialiștii de la Universitatea de Tehnologie din Lulea, Suedia, au dezvoltat o nouă modalitate de a determina capacitatea exoplanetelor de a fi populate prin studierea atmosferei lor.

Datorită acesteia, s-a constatat că 45 de exoplanete cunoscute au o atmosferă ca a Pămîntului și apă lichidă capabilă să mențină viața.

Studiul a fost publicat în revista Proceedings of the Royal Society A, pe scurt despre el anunță Daily Mail.

Alcătuind "lista scurtă" a lumilor locuibile, echipa s-a bazat pe "teoria cinetică a gazelor" și pe lista posibilelor substanțe chimice conținute în atmosferele exoplanetelor cunoscute în prezent. "Distincția exoplanetelor pe bază de gaz [substanțele chimice] pe care le pot menține în atmosferă va ajuta la identificarea celor mai probabili candidați pentru o potențială populare", au explicat oamenii de știință.

Una dintre realizările echipei suedeze este reducerea cantității de informații necesare pentru a evalua lumilor îndepărtate de a fi locuite.

Misiunile terestre și spațiale avansate, inclusiv telescopul actual "Cheops" al Agenției Spațiale Europene și viitorul telescop James Webb, pot folosi acum acest studiu pentru a-și concentra căutările.