COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 604 909   INFECTAȚI 259 202(+154)   TRATAȚI 251 850     DECESE 6255(+2)   Mai multe detalii
Preşedintele stiri: 2829
Puterea stiri: 6439
Coronavirus stiri: 7310

Trenul Chișinău - Odessa. Cînd va relua CFM transportul internațional de călători

7 iun. 14:15   Societate
8185 3

Reluarea traficului internațional de călători este cea mai importantă problemă de care se va preocupa în primul rînd conducerea Căii Ferate din Moldova, sperînd să o rezolve în viitorul apropiat.

Acest lucru a fost declarat pentru Newsmaker.md de către Oleg Tofilat, noul director al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova, relatează Noi.md.

Potrivit acestuia, acest lucru depinde de anumite aspecte politice pe țări și standarde sanitare.

„Dar cu acestea din urmă este mai ușor, prin urmare, cred că problema reluării traficului internațional de pasageri va fi rezolvată în viitorul apropiat. Există, de asemenea, detalii tehnice: în ce măsură echipamentele noastre corespund cerințelor de siguranță. Și există o problemă economică: dacă putem să ne permitem acest lucru sub aspect financiar”, a remarcat Oleg Tofilat.

El a recunoscut că transportul internațional este, în principiu, profitabil.


„Dar vreau să văd ce bani vom avea. Dacă în primele luni [după reluarea transportului] apar pierderi, trebuie să vedem de unde obținem bani pentru a le acoperi”, a spus noul șef al CFM.

Potrivit acestuia, în primul rînd este necesar să se deschidă ruta Chișinău-Odessa cît mai curînd posibil. „Acesta este cel mai atractiv transport către Odessa. A fost mereu în căutare”, a spus Oleg Tofilat.

Referindu-se la viitorul traficului intern de călători care este neprofitabil din cauza numărului mic de pasageri și a prețurilor scăzute ale biletelor, el a menționat că angajații CFM folosesc adesea aceste trenuri.

„Trebuie să înțelegem că Calea Ferată nu poate asigura transportul social din contul său. Prin urmare, trebuie doar să calculăm cît de multe salarii ne costă întreținerea trenurilor locale. Trebuie să vedem dacă colectăm toate veniturile de la pasageri, cît de înțelept cheltuim banii și dacă cheltuielile pot fi optimizate. Dar nu-mi fac iluzii în acest sens. Acum acoperim mai puțin de 5% din cheltuieli pe rutele locale”, a spus noul șef al CFM.

„Să presupunem că cheltuim 100 de lei pe rută și cîștigăm 5 lei pe ea. Dacă dublăm prețurile, vom cîștiga 10 lei și vom cheltui aceiași 100 de lei. Dacă îmbunătățim controlul și reducem numărul de călători fără bilet, să spunem că cîștigurile vor crește la 20 de lei, dar cheltuielile vor rămîne aceleași și vor fi în continuare de cinci ori mai mari decît venitul. Ce să facem atunci? Să înțelegem cît de mult sînt solicitate aceste servicii pe piață. Dacă acest tren este plin, atunci să-l declarăm un serviciu important din punct de vedere social. Astfel de servicii sînt comandate [și plătite] de stat - este o practică europeană”, a declarat Oleg Tofilat.

Recomandă:

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Noul parlament și-a început activitatea. Ce așteptări aveți de la activitatea sa?
🔽🔽