Transnistria stiri: 1399
Preşedintele stiri: 4055

Școlile din Moldova ar putea implementa noi curriculumuri de învățămînt

16 mai. 17:45   Societate
3238 0

Școlile din Republica Moldova ar putea implementa noi curriculumuri de învățămînt începînd cu anul de studii 2027-2028. Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a elaborat Conceptul noului curriculum național.

Documentul propune schimbări la Planul-cadru de învățămînt, dar și modele de Planuri-cadru de alternativă, pentru care vor putea opta școlile pilot. Documentul urmează a fi supus consultărilor publice pe parcursul acestei veri.

În cadrul unei conferință de presă din 16 mai, secretarul de stat al Ministerului Educației și Cercetării, Valentina Olaru, a prezentat Conceptul noului curriculum național, propus de MEC.

Respectivul Concept de dezvoltare curriculară descrie modificările care se propun din două perspective:

– schimbările care se vor produce pentru toate școlile și disciplinele, prin aplicarea Planului-cadru de învățămînt în vigoare;


– schimbările opționale, valabile doar pentru școlile pilot, care vor alege să implementeze noile modele de Planuri-cadru de alternativă, propuse de concept.Astfel, schimbările care se vor produce pentru toate școlile, la toate disciplinele, cu aplicarea Planului-cadru de învățămînt în vigoare sînt:

– dezvoltarea curriculumurilor existente la toate disciplinele, din perspectiva racordării mai bine la formarea compentențelor cheie și a sistemului de valori coerente celor europene;
– creșterea gradului de aplicabilitate a conținutului curriculare studiate;
– asigurararea valorificării abordării transdisciplinare în studierea fenomenelor și proceselor;
– centrarea pe elev și relevanța cu cerințele societății actuale și viitoare;
– creșterea gradului de motivație pentru studii prin selectarea conținuturilor strategiilor de învățare propuse;
– abordarea temelor cross-curriculare pentru formarea unor compentențe sustenabile;
– creșterea gradului de valorificare și creștere a curricumului de către cadrul didactic prin îmbunătățirea structurii curricule;
– actualizarea statutului disciplinelor opționale.

În ceea ce privește Planul-cadru de alternativă, acesta este propus pentru școlile care au resurse umane, capacitate, dorință, cerere din partea părinților și elevilor de a diversifica oferta educațională, însă sistemul nu le oferea această oportunitate pînă acum. Potrivit lui Olaru, vor fi propuse Planuri-cadru de alternativă pentru fiecare ciclu de învățămînt – primar, gimnazial și liceal.

Noile modele ale Planului-cadru de alternativă, propuse de noul concept, prevăd:

– integrarea disciplinelor școlare înrudite;
– reactulizarea curriculelor și disciplinelor școlare din perspectiva formării și dezvoltării competențelor cheie;
– corelarea resurselor temporale alocate învățării cu prioritățile educaționale ale statului și valențele formative ale disciplinelor școlare;
– promovarea educației multilingve și interculturale în scopul consolidării coeziunii sociale.

Ministerul Educației își propune ca implementarea noilor curricule dezvoltate să aibă loc către anul de studii 2027-2028. Valentina Olaru a menționat că a fost aleasă această perioadă pentru aceste curricule să vină totodată și cu noi resurse educaționale, dar și cu profesori formați pe această nouă curriculă.

1
1
0
0
12

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?