Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 4001

R.Moldova va fi promovată alături de țările cu un bogat patrimoniu UNESCO

18 mai. 2022,, 12:45   Societate
3568 0

Republica Moldova și oferta turistică din țara noastră va fi promovată pe plan internațional alături de destinațiile turistice consacrate ale statelor din bazinul Mării Negre.

Este posibil în cadrul proiectului internațional „HERIPRENEURSHIP – Stabilirea parteneriatelor de lungă durată pentru modernizare oferte bazate pe patrimoniu și crearea de noi oportunități de investiții în turism și industrii culturale și creative în zonele desemnate UNESCO în Bazin Mării Negre.”

Țara noastră este reprezentantă de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova.

Potrivit autorităților, inițiativa va avea un impact considerabil asupra culturii și patrimoniului național și va sensibiliza localnicii în ce privește conservarea acelor elemente de importanță locală și internațională a Republicii Moldova.

HERIPRENEURSHIP (o combinație dintre „heritage” (eng.) - moștenire și „entrepreneurship” (eng.) - antreprenoriat) conectează deja companiile din turism și părțile interesate din jurul siturilor UNESCO din zona bazinului Mării Negre - Moldova, Georgia, România, Bulgaria, Turcia, Grecia - pentru a crea și gestiona un produs turistic atractiv și inovator, bazat pe experiență și creativitate.


Republica Moldova a fost ultima destinație din cele 6 țări partenere care a fost vizitată de reprezentanții instituțiilor de profil din România, Grecia, Turcia, Georgia și Bulgaria.

Cele 10 obiective turistice și culturale de pe teritoriul Moldovei care vor fi integrate în proiectul transfrontalier de business din sectorul turistic sînt:

1. „Arta Rustică” din satul Clișova Nouă:

2. Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală din Chișinău;

3. Muzeul Național de Istorie a Moldovei din Chișinău;

4. Primăria Capitalei;

5. strada pietonală Eugen Doga din Chișinău,;

6. Vinăria Chateau Vartely, din orașul Orhei;

7. Rezervația Cultural-Naturală „Orheiul Vechi”;

8. Mănăstirea rupestră Peștera;

9. Casa Țărănească de la Muzeul Etnografic din Chișinău;

10. fructele și plantele uscate.

În cadrul proiectului HERIPRENEURSHIP vor fi realizate mai multe ebook-uri și ibook-uri pentru destinațiile selectate, care vor putea fi accesate pe platforma app store și google play și totodată, va fi creat un joc (Heritage Game), care va accentua importanța culturală a patrimoniului local. Iar pentru a atrage atenția potențialilor vizitatori, vor fi create istorii video menite să transmită valoarea culturală a fiecăror dintre cele 10 obiective de pe teritoriul Moldovei.

Programul, care își propune să promovează într-o ofertă comună afacerilor din sectorul turismului și culturii are un buget total de peste un milion de euro.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?