X 
Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Protoiereul mitrofor Octavian Moșin, despre praznicul Naşterea Mîntuitorului

6 ian. 2021,, 12:14   Societate
4444 0

Naşterea Mîntuitorului este despre ceea ce s-a întîmplat acum circa 2000 de ani, odată cu planul dumnezeiesc de a-l trimite pe fiul său pe pămînt, pentru a demonstra omenirii că este creată după chipul lui Dumnezeu şi că viaţa necesită a fi desăvîrşită şi adusă spre asemănare Lui.

Praznicul Naşterea Mîntuitorului este la loc de cinste. Toate pornesc cu naşterea, întruparea lui Hristos, care este om şi Dumnezeu adevărat. O spune protoiereul mitrofor Octavian Moșin, paroh al bisericii „Întîmpinarea Domnului” din Chișinău.

Contactat de IPN, parohul a menţionat că toate praznicele împărăteşti actualizează evenimentul de altădată, pe care creştinii încearcă să îl retrăiască cu mai multă intensitate an de an. „Expresia „a retrăi evenimentul” este una corectă pentru că încercăm să trăim din nou acele clipe mîntuitoare pentru fiecare suflare creştinească. Atunci vedem că Dumnezeu s-a făcut om pentru ca omul să poată ajunge la Dumnezeu, iar de toate aceste realităţi ne convingem dacă parcurgem şi celelalte episoade din istoria creştinismului”, a spus Octavian Moșin.

Preotul a remarcat că Naşterea Domnului e sărbătorită de fiecare în felul său, dar orice sărbătoare religioasă, orice praznic creştinesc, începe la biserică. „Nu poți să te rupi de biserică încercînd să sărbătoreşti ceva. Poţi continua sărbătoarea acasă, alături de cei dragi. Această sărbătoare este cuviincioasă pregătirii pentru că, pentru Naşterea Mîntuitorului, am avut 40 de zile de post şi rugăciune care sînt asemenea unor trepte ale unui urcuş duhovnicesc prin care am încercat să fim mai buni, să ne pregătim de a fi vrednici ca în inima fiecăruia dintre noi să se nască Mîntuitorul. Începem slujbele cu ziua dinaintea Naşterii, ajunul Naşterii Mîntuitorului, care este zi de post, cu slujbe de dimineaţă şi seară, care culminează cu Sfînta Liturghie şi cu posibilitatea de a primi Sfînta Împărtăşanie, adică trupul şi sîngele Mîntuitorului”, a explicat parohul.

Protoiereul mitrofor Octavian Moșin recomandă credincioşilor să serbeze cu toată plinătatea, primind cele sfinte şi dumnezeieşti. „Orice sărbătoare are şi alte elemente pentru că presupune şi o masă de sărbătoare acasă, vizitarea unui sărac, împărtăşirea bucuriei pe care nu o ţinem doar pentru noi, dar încercăm să o împărtăşim cu toată lumea. Aceasta este şi partea vizibilă de după sărbătoarea din biserică, cînd încercam să ajungem la sărmani, nevoiaşi, rude, apropiaţi pentru a le vesti această bucurie prin mesajul pe care îl aducem. De aceea, copilaşii, dar şi maturii în aceste zile colindă, iar colindul este o forma populară, expresivă a aceluiaşi mesaj: Hristos s-a întrupat, Dumnezeu a venit pe lume pentru luminarea, îndreptarea, ridicarea noastră şi binecuvîntarea tuturor”, a remarcat Octavian Moșin.

Referindu-se la dubla sărbătorire a Naşterii Domnului, pe 25 decembrie şi 7 ianuarie, Octavian Moșin a precizat că data din calendar e o chestie tehnică şi că, în esenţă, contează calitatea, contează cum este sărbătorit evenimentul. „Această dublă conduită ţine de calendar, dacă e iulian sau gregorian. Majoritatea credincioşilor se ţin de cel iulian, respectiv toate sărbătorile sînt pe stil vechi. Sunt unele biserici ortodoxe care deja au sărbătorit Naşterea Mîntuitorului, dar nu e importantă data, ci cum sărbătorim. Odată ce intrăm într-un an nou, intrăm şi într-un circuit de un an calendaristic bisericesc în jurul căruia se succedă 12 sărbători împărăteşti în mijlocul cărora stă Sfintele Paști. Chiar dacă există această diferenţă calendaristică, la nivel de biserici-surori s-a luat decizia ca cel puţin Sfintele Paști să fie sărbătorit împreună, de toată suflarea ortodoxă”, a precizat parohul.

Octavian Moșin a transmis tuturor oamenilor să devină mai conştienţi de realitatea că nu pot face nimic fără Dumnezeu. Să depună măcar un minim efort ca cei care se află departe de credinţă să înţeleagă că mesajul creştinismului dintotdeauna a fost cel al dragostei. „Dumnezeu este iubire şi din iubire faţă de noi a luat chipul nostru, s-a întrupat asemenea noua pentru ca să ne ridice pe fiecare şi să ne facă mai desăvîrşiţi, vrednici de mîntuire. Numai cunoscînd mesajul Evangheliei, încercînd să trăieşti după învăţătura şi morala creştină, descoperi nişte realităţi, eviţi nişte greşeli, viaţa cunoaşte şi alte dimensiuni, decît cea pămîntească, pentru că se deschid cerurile şi vedem că viaţa nu se sfîrşeşte aici, dar mergem spre veşnicie”, a fost mesajul parohului.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?