X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3995

Problemele cele mai frecvente din plîngerile cetățenilor, adresate APCSP

31 oct. 2018,, 13:40   Societate
2322 0

În primele luni ale anului 2018 la noua Agenție pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), autoritate administrativă subordonată Ministerului Economiei și Infrastructurii, au parvenit circa 1.200 de plîngeri.

Potrivit informațiilor ministerului de resort numărul mare al petițiilor expediate la adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, pe de o parte, arată că încă mai avem de lucru la respectarea prevederilor legislației în domeniul protecției consumatorilor, iar pe de altă parte, această cifră demonstrează că cetățenii devin activi și au încredere în atribuțiile Agenției și drepturile, dar și interesele lor legitime vor fi protejate, relatează Noi.md.

Din cele 1212 petiții, înregistrate în primele nouă luni ale anului 2018, APCSP a examinat 766 petiții, 303 – au fost readresate altor autorități, conform competențelor, iar 143 petiții sînt în proces examinare.

În rezultatul examinării petițiilor, au fost înregistrate 182 cazuri soluționate cu succes, dintre care în 136 cazuri, consumatorilor le-a fost restituită contravaloarea bunurilor achiziționate, în sumă de 961,944 mii lei. Măsuri juridice au fost aplicate la examinarea a 45 petiții din totalul acestora (766) examinate, fiind respectiv aplicate amenzi în sumă totală de 176,75 mii lei.

Cele mai frecvente motive ale plîngerilor cu care se adresează cetățenii la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței sînt:


servicii prestate neconform – 394 petiții: servicii taxi – 78, servicii hoteliere – 60, servicii comunale – 91, telefonie și telecomunicații – 25, transport auto – 18, transport aerian – 16, nerespectarea clauzelor contractuale – 13;

produse industriale neconforme – 198 petiții: telefoane mobile – 82 și electrocasnice – 59;

regulile de comerț – 197;

alimentație publică și produse alimentare neconforme – 37.

De remarcat că în luna august a acestui an, pentru ameliorarea situației din domeniul serviciilor de taxi și asigurarea cetățenilor cu servicii calitative, a fost creat un grup de lucru în cadrul Ministerului Economiei și Infrastructurii.

Mașinile, destinate transportului de persoane și bunuri în regim taxi, trebuie să îndeplinească următoarele condiții: mașina trebuie să aibă plăcuțele de înmatriculare de culoare galbenă; pe portiera mașinii trebuie să fie indicate tarifele pentru călătorie, staționare și taxa de pornire; pe acoperișul mașinii trebuie fixată lampa de taxi; în mașină trebuie instalat, în mod obligatoriu, taximetrul; în interiorul mașinii trebuie să fie la vedere ecusonul cu numele şi fotografia conducătorului auto, precum și denumirea agentului transportator etc.

Responsabili de la Ministerului Economiei și Infrastructurii subliniază importanţa respectării tuturor actelor normative, cetățenii să beneficieze de servicii calitative, iar drepturile acestora să fie mereu respectate. În cazul prestării unor servicii necalitative, consumatorul are dreptul să se adreseze organelor abilitate cu funcții de protecția consumatorilor, inclusiv Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?