X 
Puterea stiri: 7333
Criza energetică stiri: 1083

Povestea unei tinere, care a reușit să cucerească norii la doar 23 de ani

22 aug. 07:12   Societate
1484 0

La doar cei 23 de ani a reuşit să cucerească norii şi să profeseze una dintre cele mai dificile meserii. Este vorba despre Alexandra, prima femeie din Republica Moldova, care, de două luni este pilot de avion cu acte în regulă.

De mai bine de două luni, Alexandra este mîna dreaptă a comandantului aeronavei. Tînăra a dezvăluit în cadrul unui interviu pentru tvrmoldova, că se simte la locul potrivit. De mică și-a dorit să lucreze în domeniul aviaţiei şi a avut toată susţinerea părinţilor.

„E o senzaţie wow, tu simţi că devii ceea ce ai vrut tu de la început. Părerea mea că totul este greu cînd nu ştii, dar cînd începi să înveţi şi eşti sigur în tine, în cunoştinţele tale, totul devine mult mai uşor. Este un domeniu în care şi femeia poate să lucreze. Asta nu este ceva wow, deosebit. În Europa este altfel un pic. Sunt multe femei piloţi şi e ceva normal.”

În toată lumea, doar 5% dintre piloții avioanelor de linie sînt femei iar Alexandra este una dintre ele. Pasagerii nu prea au zărit-o, iar ea se eschivează să le întîlnească privirile.


„Nu mă văd, nici nu mă aud pentru că cu pasagerii în toate cazurile discută căpitanul şi poate cînd spun vre-un cuvînt două la personalul avionului prin audio, aud şi pasagerii şi aşa de cîteva ori au recţionat: ” Nu am înţeles cine a fost aceasta”, prin aeroport, tot aşa se uită, dar eu m-am obişnuit, nici nu reacţionez.”

Şi-a făcut studiile la Academia de Aviație din Lituania, apoi a practicat în Spania. Studiile în aviaţie au costat o avere, însă Alexandra confirm că profesia merită tot efortul şi banii. Își amintește de primele curse într-o lume plină de provocări.

„În Europa este standart, înveţi programul TPL Integrated, sau cum alegi tu să înveţi. Deja am stat un şi jumătate în Lituania şi am făcut acolo teoria, după care am făcut practica în Spania. La început a fost foarte greu, începînd cu teoria şi terminînd cu practica. Cînd eşti student şi zbori prima dată te duci solo şi zbori singur, e greu, dar ulterior, zi de zi, devii mai bun.”

Pînă acum, Alexandra a făcut 80 de ore de zbor pe aeronavă. Aşteaptă cu nerăbdare fiecare zbor şi munca îi face plăcere. Rîvneşte să ajungă pe scaunul pilotului comandat cu orice preţ, însă este conştientă că pentru acest lucru are nevoie de multă experienţă.

„Este o responsabilitate fiind că tu cînd zbori ai responsabilitate doar pentru tine, dar cînd zbori cu pasageri trebuie să ai, încă odată spun cunoştinţe foarte mari. Următorul vis este să devin căpitan. Acum sînt first ofiţer şi în mîna stîngă stă căpitanul. Eu nu ştiu sigur cum trebuie să fie experenţa, dar ştiu că vreo mie şi ceva de ore trebuie să ai, 1500 trebuie să ca să poţi să începi procedura să devii căpitan. Nu e uşor şi cred că atunci cînd eu o să simt că eu sînt gata, ştiu tot şi o să mai ştiu ceva şi o să pot să dau, atunci.”

Chiar dacă a profesat în Europa, a decis să revină în Repubica Moldova. Recunoaște că nu a pus accent pe bani a cînd a făcut alegerea, ci pe faptul că are aici două familii.

„Nicăieri nu este mai bine ca acasă. Eu am stat trei ani peste hotare şi este foarte greu. Am familia aici, persoanele dragi, prietena mea cea mai bună. Atîta dragoste cît simt eu de la această companie nu am simţit nicăieri pentru că chiar mă simt ca în familie, ca acasă. Cu cît e mai mică compania, cu atît mai mult te simţi ca acasă.”

Ar putea fi o imagine cu 1 persoană, stând în picioare, avion şi interior

Ar putea fi o imagine cu 1 persoană şi avionAr putea fi o imagine cu 1 persoană, stând în picioare şi avion


Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre faptul că zborurile directe către Moscova au fost interzise?
Cartea neamuluiКатрук Валерий
Balade despre strămoșiСандуляк Владислав