Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Podul transfrontalier Leova-Bumbătă, departe de a fi reabilitat

23 feb. 2023,, 12:00   Societate
3161 0

Ritmul construcţiei podului transfrontalier Leova - Bumbătă a încetinit. În ultima jumătate de an, lucrările au avansat cu doar 10 la sută. Podul urma să fie dat în exploatare toamna trecută, iar acum responsabilii nu se grăbesc să numească un nou termen.

Reprezentanţii de la Administraţia de Stat a Drumurilor explică întârzierea printr-o serie de probleme tehnice şi administrative, transmite Noi.md cu referire la Tvr Moldova.

Lucrările de construcţie a podului plutitor Leova- Bumbăta sînt executate în proporţie de 60%. Asta, deşi din iunie 2022, când a fost dat startul proiectului, şi până în luna august a anului trecut, muncitorii au reuşit să realizeze mai bine de jumătate din volumul lucrărilor.

ALEXANDRU BUJOREANU, primarul oraşului Leova: „Partea care vizează proiectarea a fost efectuată, în teren lucrările stau altfel, este nevoie şi de conectarea la comunicaţii, inclusiv cele energetice, aprovizionarea cu apă.”

Conducerea Administraţiei de Stat a Drumurilor din Republica Moldova, care gestionează proiectul, spune că lucrările de construcţie ar mai putea dura cel puţin până la vara.


SERGIU BEJAN, director interimar, Administraţia de Stat a Drumurilor: „În final când începi a săpa, practic s-au observat anumite sectoare aveau o anumită calitatea pământul şi apoi iarăşi trebuia să identificăm o groapă de împrumut. Am mers strict pe procedura legală, cu obţinerea avizului cu ieşirea specialiştilor în teritoriu, formarea grupelor de lucru.”

Acum, Serviciul Vamal se ocupă de elaborarea proiectului de infrastructură a punctului de trecere a frontierei. Pentru început, acesta va avea trei piste, iar podul flotant ar urma să fie instalat de Ministerul Apărării din România.

Şi partea română a avut dificultăţi ce au dus la tergiversarea lucrărilor. O hotărâre care reglementează activitatea punctului de trecere Bumbăta – Leova a fost adoptată de Guvernul României abia la începutul acestei luni. Iar pe 20 februarie au fost transmise spre validarea la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice documentele privind elaborarea studiului de fezabilitate.

Proiectul este finanţat din bugetul de stat al Republicii Moldova cu 252 de milioane de lei. Până acum aroape jumătate din această sumă. Podul Leova-Bumbăta a fost construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774 și a fost demolat de sovietici, în 1944.

În prima etapă, va fi doar un pod plutitor ce va permite fluidizarea traficului de mărfuri la frontiera cu România. Va avea o lungime de 60 de metri, o lăţime de 14 metri şi o capacitate de 40 de tone. Podul va avea şi trecere pentru pietoni.

2
0
0
0
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?