Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Peresecina, împînzită de accidente în ultima perioadă. Ce cred experţii

28 mar. 2018,, 16:09   Societate
2983 0

În ultimii ani, tot mai des aflăm cum zeci de oameni au de suferit în urma producerii accidentelor rutiere de pe tronsonul Chișinău - Orhei a drumului național M2.

Potrivit experţilor, cazurile de accidente rutiere s-au majorat odată cu darea în exploatare a tronsonului de drum respectiv, iar acest lucru se întîmplă din cauza mai multor factori, cel mai grav fiind lipsa calitatăţii și siguranței infrastructurii.

"După darea în exploatare, după reabilitare, a tronsonului Chișinău - Orhei a drumului național M2, au avut loc o mulțime de accidente grave, prin tamponarea stîlpilor de iluminat sau altor obiecte neprotejate din zona adiacentă a părții carosabile, mai cu seamă în localitatea Peresecina. Amplasarea obiectelor periculoase în zona drumului este un subiect foarte bine descris în manualele de proceduri de siguranță a infrastructurii, care sînt foarte minuțios tratate în cadrul Auditului de siguranță rutieră, însă nu și în Republica Moldova, unde conform Legii, este obligatoriu pentru toate obiectele proiectate", a scris pe o reţea de socializare doctorul în ştiinţe tehnice, expertul internaţional în siguranţă rutieră, Ilie Bricicaru.

Potrivit lui Bricicaru, cei responsabili ar trebui să-şi pună unele întrebări elementare atunci cînd încep să reabiliteze sau mai cu seamă să construiască un drum, lucrînd mai mult la îmbunătăţirea siguranţei rutiere.

"Poate cei responsabili de investigarea accidentelor rutiere se vor întoarce și la calitatea și siguranța infrastructurii? Cine trebuie să poarte o parte de răspundere pentru amplasarea stîlpului imediat în zona părții carosabile? Cine trebuie să poarte răspundere pentru calitatea Auditului efectuat și realizarea recomandărilor Auditorului? De ce stîlpii plasați nu au fost îngrădiți de partea carosabilă sau instalați stîlpi fragili, care ar diminua esențial gravitatea tamponării? De ce în faza de proiectare nu s-au analizat problemele de siguranță pe sector, lăsînd aceleași focare de pericol?", se întreabă Ilie Bricicaru.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?