X 
Transnistria stiri: 1405
Eurovision stiri: 504

Opinie: Disciplina "Holocaustul: istorie și lecții de viață" ar trebui inclusă în programul general

28 mai. 2019,, 14:00   Societate
5788 2

Inițiatorii creării unei discipline școlare opționale intitulată "Holocaustul: istorie și lecții de viață" speră că în viitor acest subiect va fi inclus în programul general și va deveni o disciplină de bază.

Despre aceasta a declarat unul dintre membrii grupului de inițiativă pentru promovarea acestui subiect în cadrul programei școlare și pentru dezvoltarea curriculumului, directorul organizației publice ”Centrul Internațional de Instruire și Dezvoltare Profesională”, Galina Kargher în cadrul emisiunii "Mecanismul de acțiune" cu Elena Levițkaia-Pahomova pe canalul NTV-Moldova, transmite Noi.md.

Începînd cu 1 septembrie 2019, ora școlară opțională intitulată "Holocaustul: istorie și lecții de viață" va fi disponibilă pentru elevii din clasele 9-12 și va contribui nu numai la o mai bună înțelegere a istoriei locale, ci și la dezvoltarea toleranței și prevenirii discriminării și intoleranței în prezent și în viitor.

"Sperăm că această oră va fi inclusă în viitor în programul școlar general și va deveni un obiect de bază. Sîntem optimiști în legătură cu această perspectivă, deoarece în ultimii ani s-au făcut pași importanți în această direcție și putem remarca inițiativa și acțiunile Ministerului Educației din ultimii ani. Vedem schimbări pozitive, a fost creat un curriculum, se iau măsuri pentru pregătirea cadrelor didactice, ceea ce ne bucură mult. Cursul de studiere a Holocaustului va avea destule materiale didactice, iar învățătorii vor acumula o experiență importantă", a spus Galina Kargher.

Ea a menționat că inițiativa de a introduce un obiect școlar opțional intitulat "Holocaustul: istorie și lecții de viață" se datorează, printre altele, factorului personal, tragediei persoanelor care erau foști prizonieri ai ghetoului, care vorbeau cu durere că acest subiect nu este atins în vreun fel în țara noastră.


Galina Karger a spus că, în rezultatul Holocaustului pe teritoriul Moldovei de astăzi au murit cel puțin 220 mii de oameni, însă nu există date exacte. "Aceasta este tragedia sutelor de mii de familii, amploarea victimelor șochează, dar nu oferă nicio idee despre tragedia familiilor concrete. Prin urmare, este important să studiem istoria Holocaustului în școli după exemplul unor anumite familii, a cazurilor speciale în care oamenii au trecut prin lucruri teribile, durere și suferință și acest lucru este cu adevărat șocant", a spus ea.

"În timpul studierii istoriei Holocaustului în școală, este important de a se concentra pe istorii personale, de a studia dovezile crimelor naziste - aceasta este o parte importantă pentru a spune că acesta nu este un eveniment local, la baza Holocaustului s-a aflat dorința de a distruge complet un întreg popor. Acesta este un lucru teribil, o lecție teribilă pe care nu trebuie să o uităm, trebuie să acordăm o mare atenție păstrării memoriei Holocaustului, studierii în școală a tragediilor anumitor persoane, inclusiv istoria copiilor care au supraviețuit războiului pentru a-și îndeplini datoria față de generațiile viitoare", a spus Galina Kargher.

Potrivit ei, există multe exemple cînd copiii au fost aruncați de părinți din "mormintele morții", iar copiii au rămas în viață, crescînd în alte familii. Și mulți dintre ei nu știu nici pînă în prezent că sînt descendenții ai copiilor evrei, salvați de locuitorii locali.

Pentru a studia tragedia Holocaustului, școlile au în arhivă o mulțime de materiale, cărți, monografii, filme scurte despre istoriile reale a anumitor familii, materiale fotografice, hărți care indică locurile de execuții și înmormîntări în masă, ghetouri și așa mai departe.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?